SERDECZNIE POZDRAWIAMY MISIAKI I SŁONECZKA
W TYM TYGODNIU MISIAKI BĘDĄ POZNAWAĆ SIEBIE – JACY JESTEŚMY.
- Zabawa z piłką ,,Ja lubię...A ty?- rodzic rzuca piłeczkę do dziecka
mówiąc np. -ja lubię.. np. układać
klocki, a dziecko mówi , co lubi.
Każdy , kto złapie piłkę mówi , co
lubi. Za każdym razem coś innego.
- Zabawa z rymowanką pt. ,,To jest Ania”- rodzic czyta dziecku wiersz.
To są Ani rączki, a to nóżki jej, Rodzic pokazuje : rączki lalki ,
tutaj ma paluszki , paluszki lalki,
w każdej rączce pięć.
To Ani sukienka, a to buty jej. sukienkę lalki,
Ania się uśmiecha. usta lalki,
Ania żegna się. macha rączką .
- Ćwiczenie relaksacyjne pt. ,,Masaż piłeczkami”.
Rodzic masuje piłeczką różne części ciała u siebie , a dziecko masuje
wskazane przez rodzica części ciała nazywając je np. masuję brzuszek,
masuję stopy, masuję nogi itd...
- ,,Serduszko dla kolegi lub koleżanki ”- wyklejanie wyciętego przez
rodzica serca czerwoną bibułką w formie wydzieranki, czyli porwanej
na małe kawałeczki czerwonej bibułki.
WITAJCIE KOCHANE MISIAKI!
W tym tygodniu poznamy nasze zmysły: słuchu, smaku, węchu, i dotyku.
Dzisiaj zabawimy się w ,,Nasze ulubione zabawy”.
Rodzic przygotowuje: szal, 2 pudełka,3 małe zabawki, folię, gazetę, pęk kluczy i dwa drewniane klocki.
Rodzic przygotowuje dwa pudełka do których dziecko wkłada pojednej zabawce różniącymi się kształtami. Dziecko zakłada szalna oczy i zgaduje co to za zabawka za pomocą dotyku.
- KTÓRA ZABAWKA ZNIKNĘŁA?
Rodzic układa trzy zabawki po kolei. Dziecko nazywa je patrząc, a następnie zasłania oczy. Rodzic zabiera jedną, a dziecko mapowiedzieć, którą zabrał?
- CO WYDAJE TAKI DŹWIĘK ?
Miłej zabawy za pomocą zmysłów.
Bardzo chciałybyśmy was zobaczyć i bawić się wesoło. Niestety na razie jest to niemożliwe. Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i miło bawcie się w domu. W tym tygodniu mieliśmy poznawać nasze zmysły. Może razem z rodzicami pobawicie się w rozpoznawanie swoich zmysłów. Dowiecie się do czego służą oczy, uszy, nos i buzia.
Oto kila propozycji zabaw:
Zabawa w rymowanie tekstu
,,Uszy służą do słuchania,
buzią smak badamy,
oczy widzą to i owo,
nosem świat wąchamy."
U mamy w kuchni poszukaj owoców i warzyw. Sprawdź, które z nich są słodkie a które
kwaśne , np. jabłko, gruszka, marchew, cytryna, kiwi, kiszona kapusta.
Narysuj na kartce kolorowymi kredkami, co lubisz słodkiego i pokoloruj.
Zabawa ,, Powąchaj i rozpoznaj zapach" .
Zawiąż oczy, powąchaj i rozpoznaj zapach ( rodzic podaje różne rzeczy, np. kwiatek, cebula, mydło, perfum).
Dźwięki wokół nas" - ćwiczenia słuchowe:
Zawiązane oczy u dziecka , rodzic dostarcza odpowiednich dźwięków np. stukanie
pokrywek, klocków, tupanie, klaskanie, brzdęk łyżeczek, szum wody . Zadaniem dziecka
jest odgadnąć, jaki to dźwięk.
,,Co ukryło się w woreczku?" - ćwiczenia dotykowe.
Rodzic ukrywa w woreczku małe zabawki np. piłeczka, laleczka, autko, klocek. Dziecko
wkłada rączki do woreczka i wybiera jedną zabawkę, jednak jej nie wyciąga. Po dotyku
poznaje ,co to jest.
MIŁEJ ZABAWY ! POZDRAWIAMY Z PRZEDSZKOLA!
Od poniedziałku 19.10.2020r. Zapraszamy was do zabawy z kolorami.
Nasz temat tygodniowy to,,KOLORY WOKÓŁ NAS".
Porozmawiajcie z rodzicami o otaczających was kolorach.
Wybierz swój ulubiony kolor i wyjaśnij, dlaczego właśnie ten.
Pomyśl, jaki byłby świat bez kolorów, czy wszystkie kolory są wesołe?
Oto kilka propozycji zabaw, utrwalających kolory :
,,Kolory" -zagadki słowne zużyciem kolorowych pasków tej samej długości i szerokości .
Dziecko po odgadnięciu zagadki bierze w nagrodę pasek tego samego koloru co zagadka.
Wszystkie paski przelicza w zakresie 1- 6.
Żółty- słonecznik swą nazwę zawdzięcza słońcu,
powiedz, jaki kolor ich łączy.
Zielony- liście są takie i trawa też.
Jaki to kolor pewnie już wiesz?
Czerwony- ten kolor ma biedronka i muchomor też.
Niebieski- kolor ten ma niebo i morze.
Pomarańczowy- marchewka zawsze ten kolor kryje ,
ale też takie bywają dynie.
Fioletowy- jakim kolorem maluje się fiołki lub śliwki?
,,Fruwające paski"- ćwiczenia oddechowe ,usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Dziecko dmucha w kolorowe paski ( z poprzedniej zabawy), rozpoznaje kolory.
, Mój ulubiony kolor"- dziecko nazywa kolory kredek w pudełku z kredkami .
Wybiera jedną kredkę -ulubionego koloru, którą ma wykonać rysunek.
Rozmowa z dzieckiem, dlaczego taki kolor wybrało i co narysowało.
Zabawa taneczna przy piosence,, Kolorowe kredki"- (YouTube)