MISIAKI I SŁONECZKA ZDALNE NAUCZANIE

Utworzono: 15-10-2020

mis.gifSERDECZNIE POZDRAWIAMY MISIAKI I SŁONECZKA

s__o__ce.jpg


ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY W DOMU !

W TYM TYGODNIU MISIAKI BĘDĄ POZNAWAĆ SIEBIE – JACY JESTEŚMY.

- Zabawa z piłką ,,Ja lubię...A ty?- rodzic rzuca piłeczkę do dziecka

mówiąc np. -ja lubię.. np. układać

klocki, a dziecko mówi , co lubi.

Każdy , kto złapie piłkę mówi , co

lubi. Za każdym razem coś innego.

- Zabawa z rymowanką pt. ,,To jest Ania”- rodzic czyta dziecku wiersz.

To są Ani rączki, a to nóżki jej, Rodzic pokazuje : rączki lalki ,

tutaj ma paluszki , paluszki lalki,

w każdej rączce pięć.

To Ani sukienka, a to buty jej. sukienkę lalki,

Ania się uśmiecha. usta lalki,

Ania żegna się. macha rączką .

- Ćwiczenie relaksacyjne pt. ,,Masaż piłeczkami”.

Rodzic masuje piłeczką różne części ciała u siebie , a dziecko masuje

wskazane przez rodzica części ciała nazywając je np. masuję brzuszek,

masuję stopy, masuję nogi itd...

- ,,Serduszko dla kolegi lub koleżanki ”- wyklejanie wyciętego przez

rodzica serca czerwoną bibułką w formie wydzieranki, czyli porwanej

na małe kawałeczki czerwonej bibułki.serduszko.png

WITAJCIE KOCHANE MISIAKI!

W tym tygodniu poznamy nasze zmysły: słuchu, smaku, węchu, i dotyku.

zmys__y.jpg

Dzisiaj zabawimy się w ,,Nasze ulubione zabawy”.
Rodzic przygotowuje: szal, 2 pudełka,3 małe zabawki, folię, gazetę, pęk kluczy i dwa drewniane klocki.


- CO TO ZA ZABAWKA?

Rodzic przygotowuje dwa pudełka do których dziecko wkłada pojednej zabawce różniącymi się kształtami. Dziecko zakłada szalna oczy i zgaduje co to za zabawka za pomocą dotyku.

- KTÓRA ZABAWKA ZNIKNĘŁA?


Rodzic układa trzy zabawki po kolei. Dziecko nazywa je patrząc, a następnie zasłania oczy. Rodzic zabiera jedną, a dziecko mapowiedzieć, którą zabrał?

zabawki_30508044.jpg


- CO WYDAJE TAKI DŹWIĘK ?


Rodzic demonstruje dziecku, jakie dźwięki wydaje zgniatana folia, poruszany pęk kluczy, darta gazeta, czy dwa drewnianeklocki uderzane o siebie. Następnie dziecko siada tyłem do niegoi próbuje odgadnąć dźwięki poruszanych przedmiotów w innejkolejności.


Miłej zabawy za pomocą zmysłów.


KOCHANE SŁONECZKA!!

s__oneczko.jpg

Bardzo chciałybyśmy was zobaczyć i bawić się wesoło. Niestety na razie jest to niemożliwe. Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i miło bawcie się w domu. W tym tygodniu mieliśmy poznawać nasze zmysły. Może razem z rodzicami pobawicie się w rozpoznawanie swoich zmysłów. Dowiecie się do czego służą oczy, uszy, nos i buzia.

Oto kila propozycji zabaw:

Zabawa w rymowanie tekstu

,,Uszy służą do słuchania,images__2_.jpg

buzią smak badamy,

oczy widzą to i owo,

images (1)_3.jpgnosem świat wąchamy."

U mamy w kuchni poszukaj owoców i warzyw. Sprawdź, które z nich są słodkie a które

kwaśne , np. jabłko, gruszka, marchew, cytryna, kiwi, kiszona kapusta.

Narysuj na kartce kolorowymi kredkami, co lubisz słodkiego i pokoloruj.

Zabawa ,, Powąchaj i rozpoznaj zapach" .

Zawiąż oczy, powąchaj i rozpoznaj zapach ( rodzic podaje różne rzeczy, np. kwiatek, cebula, mydło, perfum).

Dźwięki wokół nas" - ćwiczenia słuchowe:

Zawiązane oczy u dziecka , rodzic dostarcza odpowiednich dźwięków np. stukanie

pokrywek, klocków, tupanie, klaskanie, brzdęk łyżeczek, szum wody . Zadaniem dziecka

jest odgadnąć, jaki to dźwięk.

,,Co ukryło się w woreczku?" - ćwiczenia dotykowe.

Rodzic ukrywa w woreczku małe zabawki np. piłeczka, laleczka, autko, klocek. Dziecko

wkłada rączki do woreczka i wybiera jedną zabawkę, jednak jej nie wyciąga. Po dotyku

poznaje ,co to jest.

MIŁEJ ZABAWY ! POZDRAWIAMY Z PRZEDSZKOLA!

pasowanie_foto.png

Od poniedziałku 19.10.2020r. Zapraszamy was do zabawy z kolorami.

Nasz temat tygodniowy to,,KOLORY WOKÓŁ NAS".

Porozmawiajcie z rodzicami o otaczających was kolorach.

Wybierz swój ulubiony kolor i wyjaśnij, dlaczego właśnie ten.

Pomyśl, jaki byłby świat bez kolorów, czy wszystkie kolory są wesołe?

Oto kilka propozycji zabaw, utrwalających kolory :

,,Kolory" -zagadki słowne zużyciem kolorowych pasków tej samej długości i szerokości .

Dziecko po odgadnięciu zagadki bierze w nagrodę pasek tego samego koloru co zagadka.

Wszystkie paski przelicza w zakresie 1- 6.

Żółty- słonecznik swą nazwę zawdzięcza słońcu,s__onecznik.jpg

powiedz, jaki kolor ich łączy.

Zielony- liście są takie i trawa też.listek.jpg

Jaki to kolor pewnie już wiesz?

Czerwony- ten kolor ma biedronka i muchomor też.

467219519.jpg

Niebieski- kolor ten ma niebo i morze.deszcz.jpg

Pomarańczowy- marchewka zawsze ten kolor kryje ,

ale też takie bywają dynie.marchewka.jpg

Fioletowy- jakim kolorem maluje się fiołki lub śliwki?

Sliwki.jpg

,,Fruwające paski"- ćwiczenia oddechowe ,usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Dziecko dmucha w kolorowe paski ( z poprzedniej zabawy), rozpoznaje kolory.


, Mój ulubiony kolor"- dziecko nazywa kolory kredek w pudełku z kredkami .

Wybiera jedną kredkę -ulubionego koloru, którą ma wykonać rysunek.

Rozmowa z dzieckiem, dlaczego taki kolor wybrało i co narysowało.

Zabawa taneczna przy piosence,, Kolorowe kredki"- (YouTube)

kredki.jpg