Przedszkole Nr 1 im. Marii Konopnickiej

w Lęborku przy ulicy Czołgistów 37
telefon: 59 862 10 78

  • A
  • A
  • A

Drukuj stronę

Kochani rodzice!

Pracowite pszczółki mają na kartach pracy do zrobienia zadania od strony 40 do końca kart pracy.

Nasze tematy do realizacji;

Nadchodzi wiosna,

Nadeszła wiosna,

Wiosna na wsi,

Wielkanoc

Serdecznie pozdrawiamy nasze przedszkolaki! Życzymy dużo zdrówka!

Daniela Namiotko

Joanna Krefta 

DRODZY RODZICE!!  W TYM TYGODNIU ZAPRASZAMY  DO ROZMÓW Z DZIEĆMI NA TEMAT; 

JAK DBAMY O ZIEMIĘ?las.png

 Wtorek Porozmawiajcie  z dziećmi na temat; Co nam dają drzewa? Pooglądajcie mapy Polski  pokażcie tereny leśne. Co to jest przyroda ? Z pomocą proponujemy wiersz Danuty Gellnerowej Co to jest przyroda?

Co to jest przyroda?

- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!

Zadanie na dzisiaj możecie wykonać dowolny rysunek dowolna techniką  pod hasłem ; Jak dbam o przyrodę?  Koniecznie zróbcie zdjęcia prac swoich pociech lub włóżcie do teczek gdy wrócimy zorganizujemy wspólną wystawę.

Kolejna propozycja na środę to zabawa pt; "Pozwól mówić papierkom", słuchanie dźwięków; darcie, zgniatanie, szybko, wolno, rzucanie kulek z papieru, zgniatanie folii. Zadanie na dzisiaj Wspólna segregacja śmieci oznaczenie pojemników - koszy w domu papier, plastik, szkło.

 W kolejnym dniu ( czwartek)  zabawcie się wspólnie z dziećmi z literką Ż,ż małą i wielką , drukowana i pisaną. Na podstawie wyrazu  Żaneta, żaba. Zabawcie się z dziećmi w uzupełnianie luk w wyrazach GARA....E,  LE...AK, NO...E, PLA...A , ...UK.

  W piątek wspólnie z dziećmi przeprowadźcie zabawę badawczą w oczyszczanie wody- filtrowanie wody potrzebny będzie użycie filtra z waty. Przygotujcie słoik z woda wsypcie żwir, ziemie, piasek . Porównajcie wodę w słoikach  filtrowanie wody przy użyciu filtra z waty. Oglądanie przefiltrowanej wody, wyciągnięcie wniosków przez dzieci. Porozmawiajcie na temat Czy możemy oczyścić wodę?

 Warto wykorzystać do zabawy z dziećmi strony; 

Czysto, ładnie i bez śmieci - rady Pana śmietnika ... - YouTube

Ekologiczny dom - bajka edukacyjna - YouTube

 Od poniedziałku 20 kwiecień zapraszamy Was do 

ZABAWY W TEATRWARSZTATY_TEATRALNE.png

W poniedziałek przeczytajcie wiersz J. Koczanowskiej podzielcie na głoski wyrazy ; korona, scena, aktor, maska

Teatr 


Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.

Zadanie na wtorek 

Wykonajcie maskę do zabawy z papierowego talerza lub wyciętego koła z dowolnego kartonu. Zabawcie się w teatr liczymy na Waszą pomysłowość.

Środa

 Zabawy guzikami.  Mamo!  tato! poszukajcie w naszym domu guzików. Dziecko dostaje 10 guzików liczy podaje nazwę, segreguje guziki pod względem kształtu, (koła, kwadrat, trójkąt). Dzieci segregują guziki pod względem liczby dziurek.  Ułóżcie wspólną bajkę która zaczyna się od słów;

Za siedmioma górami za siedmioma morzami stał zamek ...

Czwartek

Hulajnoga, hak, hamak. zapoznanie  dzieci z literą H, h wielkie i małe drukowane i pisane. Zadanie na dzisiaj wyszukaj i zaznacz w starych gazetach wyrazy, które zaczynają się nowo  poznaną literką.

Piątek

Pacynki paluszkowe zabawa w teatr. Pacynki mogą być z papieru lub ze starych rękawiczek wykonajcie z dziećmi pacynki zorganizujcie przedstawienie.

Zaznaczamy że są to propozycje do zabawy z dziećmi liczymy na owocna współpracę.

Pozdrawiamy;

Joanna Krefta, Daniela Namiotko 

W ostatnim tygodniu kwietnia proponujemy naszym pszczółkom zabawy  kolorami.Nuvola_apps_package_graphics.png

1.Żółty dzień.
 W  poniedziałek mile widziane żółte ubranko. Poszukajcie w swoim pokoju zabawek, przedmiotów, w żółtym kolorze; zasłońcie  sobie oczy i  rozpoznajcie zgromadzone przedmioty, spróbujcie podzielić na sylaby rozpoznane zabawki.
Na dużej kartce narysujcie   żółtą kredką słoneczko, odłóżcie pracę w ,,bezpieczne miejsce”, będzie potrzebna na wtorek.

2. Niebieski dzień.k10190957.jpg
 Potrafimy liczyć do 10. Dzisiaj odszukajcie swój pojemnik z klockami, wybierzcie z niego tylko te, które są niebieskie. Spróbujcie wyczarować z nich najpiękniejszy domek, pałac lub wieżę, dookoła ułóżcie ogrodzenie z 10 klocków, przeliczcie od 1 do 10 i od 10 do 1- powodzenia. Po budowie czas na malowanie, wczorajsze  słoneczko czeka, a więc domalujcie  wokół niego niebieskie niebo najlepiej farbami.

3. Czerwony dzień45812bb380e94eb8acc904233b3bb0b1_p_400.png
W środę możecie założyć bluzkę w czerwonym kolorze. Zaczynamy od zagadek:

,,Zawsze krągły i czerwony,

Na kanapkę jest krojony.

Mama daje go do zupy,

Robią z niego też keczupy”

,,Warzywo czerwone,

Wybornie smakuje,

Gdy mama barszczyk

Z niego gotuje”

Kiedy już rozpoznacie jakie to warzywa, spróbujcie powiedzieć, po kolei głoski w obu wyrazach: p-o-m-i-d-o-r, b-u-r-a-k.

Rozwiązanie zagadek proponujemy narysować na kartce, oczywiście potrzebna będzie czerwona kredka.

4. Kolor zielony.

Dzisiaj kolej na kolor zielony- kolor wiosny. Jeśli  macie, załóżcie zielone skarpetki.  Spójrzcie za okno, czy jest tam coś w zielonym kolorze ( trawa, listki). Szkoda , że nie widać żabki, więc  teraz wy zamienicie się w żabki i zaczynamy gimnastykę: ręce w górę i w dół, 4 podskoki, 5 przysiadów, 3 obroty w prawo, 2 obroty w lewo,6 skłonów w przód i stop! liczymy do 10 i zaczynamy od nowa.

gimnastyka.png

Miłej zabawy, zaproście rodziców do gimnastyki, do zobaczenia! Wasze Panie :) 

KOCHANE PSZCZÓŁKI:)

W WOLNYCH CHWILACH MOŻECIE UZUPEŁNIAĆ KARTY PRACY W NOWYCH KSIĄŻKACH (część 4) OD STRONY 3 DO STRONY 21.

W pierwszym tygodniu maja będziemy rozmawiać o Polsce, o naszych domach, stolicy Polski i Europie.

PONIEDZIAŁEK: MÓJ DOM

Z kloców które macie zbudujcie dom, który jest najbardziej podobny do waszego domu. Rozejrzyjcie się wokoło, jakie pomieszczenia są w waszym domu i jaki sprzęt się tam znajduje, spróbujcie wymienić 10 takich elementów (książka str.28 i 29)
Z kolorowych kartek lub gazet spróbujcie wyciąć różne kształty i wyklejcie z nich dom o jakim marzycie.( po skończonej pracy nie zapomnijcie posprzątać po sobie)

WTOREK: POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

herb_leborka.png

Otwórzcie swoje książki na stronie 30 z pomocą rodzica rozwiążcie zagadki z naklejkami. Teraz wy spróbujcie powiedzieć co lubicie w swoim mieście, a może będzie to zagadka.
Na pewno pamiętacie, że każde miasto ma swój herb, Lębork także( lew, zamek rzeka) na stronie 31 narysujcie go tak jak potraficie.

ŚRODA: JESTEŚMY POLAKAMI

Na początek krótkie zadanie na stronie 32.(policzcie brązowe pierniczki a potem szare, spróbujcie powiedzieć ile jest ich razem?)

Teraz czas na krótki wierszyk jeśli możecie nauczcie się go na pamięć.images_2.jpg

Jestem Polakiem, a ty- Polką

naszym domem Polska jest.

Stolica leży nad Wisłą szeroką,

a syrenka- to jej herb.

Nasza ojczyzna to Polska, spróbujcie wymienić głoski w tym wyrazie P-O-L-S-K-A.

Na koniec wykonajcie zadanie na stronie 33.

CZWARTEK: POZNAJEMY WARSZAWĘ pobrane (1)_3.jpg

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

1.Jak nazywa się stolica Polski?

2.Co jest herbem Warszawy?           

3.Nad jaką rzeką leży Warszawa?

Płynie Wisła, nasza rzeka

najpiękniejsza z polskich rzek.

Mija miasta i miasteczka,

śpieszy nad bałtycki brzeg.

Jeśli macie mapę Polski, odszukajcie, gdzie leży Warszawa i jak wygląda Wisła na mapie?

Teraz zadanie w książce na stronie 34.

PIĄTEK: UNIA EUROPEJSKA

Otwieramy książki na str. 35, popatrzcie na mapę Europy, (słuchanie nazw państw należących do Unii Europejskiej)

Jaś to Polak, Hans to Niemiec,

Kikos zaś Grekiem jest.

Każdy mieszka w swoim kraju,

a zarazem w Unii też.

Dokończ zdanie ,,Gdybym pewnego dnia obudził się w obcym kraju, to…?”

Praca z książką str. 35 i 36.

Witajcie kochane PSZCZÓŁKI !

W drugim tygodniu maja będziemy ,,szukać” muzyki

MUZYKA JEST WSZĘDZIE- to temat przewodni w tym tygodniu

2146072998_music_notes_clip_art_png_music.png

PONIEDZIAŁEK- DŹWIĘKI WOKÓŁ NAS

,,Co słychać wokół nas?”-zabawa dydaktyczna. Usiądźcie blisko przy oknie, zakryjcie oczy, czy coś słyszycie?, rozpoznajecie jakieś dźwięki z otoczenia? (śpiew ptaków, odgłosy samochodów). Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie ,,czy muzyka może męczyć?”(Poproście rodziców by włączyli wam dowolną muzykę najpierw bardzo głośno- co czujecie?)

Teraz czas na zabawę. Przygotujcie kartkę papieru, folię aluminiową, celofan, tekturę, mogą być inne. Postarajcie się wydobyć z nich dźwięki poprzez zgniatanie, darcie, pocieranie- najpierw powoli, coraz szybciej i tak kilka razy.

Jeśli nie wykonałeś zadania na stronie 20 i 21 to teraz jest czas na uzupełnienie .

WTOREK-JESTEŚMY MUZYKALNI

Zaczynamy od rymowanki:

Różne dźwięki są dokoła,

raz coś stuka, raz coś woła.

Nasze uszy ich słuchają ,

coraz lepiej świat poznają.

Spróbujcie powtórzyć kilka razy raz cicho, raz głośno oraz dzieląc każdy wyraz na sylaby.

Pokolorujcie instrumenty na stronie 22, pokażcie jak możemy na nich grać.

Poproście rodziców o pojemnik po jogurcie lub małą butelkę po soczku. Wsypcie do środka ziarenka ryżu, grochu, fasoli, guziki lub małe kamyki. Butelkę zakręćcie a jeśli jest to pojemnik po jogurcie zaklejcie kolorową kartką lub taśmą. Grzechotka gotowa- instrument do gry wykonany(odstawcie w bezpieczne miejsce, będzie potrzebny na juro). Jeśli chcecie możecie także ozdobić swój instrument.

grzechotka.jpg

ŚRODA- LICZYMY INSTRUMENTY

Wykonajcie zadanie na str. 23. Orkiestra wykonuje wiele utworów. Poproście rodziców, by włączyli wam wasz ulubiony utwór muzyczny, przygotujcie swoją grzechotkę. Kiedy usłyszycie muzykę zacznijcie grać na waszym instrumencie, możecie zaprosić do gry swoich bliskich, wtedy możecie wykorzystać jako instrumenty np. klocki.

Proponujemy piosenkę dzieciom https://www.youtube.com/user/dziecieceprzeboje?app=desktop Znikaj wirusie

Po koncercie minuta ciszy i przechodzimy na stronę 24 i 25, zanim zaczniecie liczyć nazwijcie przedstawione na obrazkach instrumenty i podzielcie nazwy na sylaby.

CZWARTEK- WSZYSTKO DOOKOŁA GRA I ŚPIEWA

Na pewno macie swoją ulubioną piosenkę. Wybierzcie jedną i spróbujcie ją zaśpiewać jak piesek (zamiast słów sylaby hau-hau), bocian- kle-kle, żaba-kum- kum, wrona-kra- kra, wróbel-ćwir -ćwir, oraz pszczółki-bzy -bzy.

Teraz narysujcie ślimaczki na str. 26.

Posłuchajcie wiersza:               deszcz.jpg

Kiedy deszcz pada i pada,

a ja w domu jestem sama,

to słyszę koncert deszczowy.

Kropla kroplę goni i o szybę dzwoni:

plum, plum, pla.

W rynnie woda gra: szu, szu, sza.

Spróbujcie powiedzieć ten wierszyk dzieląc wszystkie wyrazy na sylaby. Możecie także utworzyć akompaniament do wiersza z wykorzystaniem woreczków foliowych, celofanu czy gazet.

Na koniec wykonajcie zadanie na stronie 27.

PIĄTEK-CZARNE NUTKI

Na początek zadanie w książce na str. 28 i 29. Chyba pamiętacie, że do zapisu muzyki służą nutki (małe czarne kropeczki).gama.png

DO-RE -MI- FA- SOL -LA- SI-DO

podśpiewują polem idą.

Osiem nut, osiem sióstr                                    

rozśpiewanych w cieniu brzóz.

DO –RE –MI –FA –SO L-LA -SI-DO.

Spróbujcie powiedzieć po kolei nazwy nutek-gamy, unosząc powoli ręce do góry, a następnie z powrotem w dół. Jeśli macie farby przygotujcie je do malowania. Wystarczy czarna, gdyż nutki na pięciolinii są czarne, a ale jeśli macie ochotę namalujcie ,,Rodzinę nutek” w dowolnym kolorze. Pracę zostawcie do wyschnięcia.

Po skończonej pracy postarajcie się posprzątać. Pozdrawiamy Was!

5zwj8rd75ed6m86dzb.png

 W trzecim tygodniu maja zapraszamy wszystkie ,,pszczółki” na ,, MAJOWĄ ŁĄKĘ”

PONIEDZIAŁEK- Na zielonej łące

Zaczynamy od rymowanki:

Na zielonej łące wiosna już króluje.

Trawy oraz kwiaty pędzlem swym maluje.   ____ka.jpg

Bielutkie stokrotki cieszą nasze oczy,

żółte pąki jaskrów, maki całe krocie.

Spróbujcie powtórzyć kilka razy rymowankę w różnym tempie, wykonując przy tym prosty ruch. Czy potraficie powiedzieć jakie nazwy kwiatów występują w rymowance (stokrotki, jaskry, maki), a może potraficie także powiedzieć jakie kolory mają te kwiatki? 
Odszukajcie w swoich wyprawkach plastycznych puzzle ,,Wiosenna łąka”, teraz ułóżcie puzzle a gdy skończycie, przyklejcie na kartkę i w ten sposób stworzycie piękny wiosenny obraz.

WTOREK-  Kolorowe motylemotylek.png motylek.png

Wśród wielu mieszkańców łąki, chyba najbardziej kolorowymi są motyle. Piękne też są ich nazwy. Może sami potraficie je nazwać…..
Jeśli nie to podpowiadamy, oczywiście to bielinek, cytrynek, modraszek, rusałka, jest też nocny motyl – ćma.
Podzielcie nazwy na sylaby: bie-li-nek, cy-try-nek, mo-dra-szek, ru-sał-ka, ćma. Jeśli nie pamiętacie to przypominamy, ze motylki rozwijają się z gąsienicy. Otwórzcie swoje książki na str,40 i 41, czas zacząć kolorować motylki.

Jeśli dzisiaj będzie ładna pogoda, a rodzice zaproponują wam spacer to postarajcie się odwiedzić łąkę, może uda wam się zobaczyć kolorowego motylka lub innego owada.

 film ;Mieszkańcy łąki, Film o robakach

https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

ŚRODA- Liczymy na łące

Dzisiaj zaczynamy od pracy w książce na str.42 i 43.
Teraz przygotujcie sobie kartkę do rysownia, złóżcie ją wzdłuż dłuższej strony na pół i przetnijcie , każdą cześć na 5 mniejszych części. Poukładajcie prostokąty w dwóch rzędach po pięć w każdym rzędzie, policzcie prostokąty, możemy powiedzieć : 5+5=10 .
 Na trzech prostokątach rysujemy po jednym motylku, na kolejnych trzech po jednej biedronce i na czterech rysujemy po jednej pszczółce.

Zaczynamy liczenie owadów:

467219519.jpg467219519.jpgmotyl.jpgmotyl.jpg5zwj8rd75ed6m86dzb.png

Na łąkę przyleciały 2 biedronki, 2 motylki i 1 pszczółka, ile razem owadów przyleciało, pomóżcie sobie swoimi obrazkami ułóżcie kolejno owady i policzcie (2+2+1=5).

Następnego dnia pojawiły się 3 pszczółki, 1 motylek i 3 biedronki (3+1+3=7)
Wieczorem na łące pojawiły się 3 biedronki, 3 motyle i 4 pszczółki, ile było razem owadów? Poukładajcie swoje obrazki i policzcie (3+3+4=10). Pozbierajcie swoje liczmany odłóżcie w bezpieczne miejsce, mogą się jeszcze przydać.

CZWARTEK- Zagadki o łące.

Zapraszamy was do rozwiązania zagadek, postarajcie się wszystkie odpowiedzi pokazać ruchem swego ciała. Na początek bardzo łatwa.

1. Skaczą po łące, pływają w wodzie, żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaba)

2. Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce.(biedronka)

3. Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swojej nazwie ,,sto” mają, jak się nazywają?

(stokrotki)

4. Czy znacie takiego konika, który pięknie w trawie cyka? (konik polny)

5 .Ten kolorowy owad odwiedza kwiateczki, ma skrzydła kolorowe, niekiedy w plameczki.(motyl)

6. Krążę nad łąką, ile mam sił i zbieram z kwiatków złocisty pył.(pszczoła)

Jeśli udało się wam odgadnąć wszystkie zagadki, to brawo! Jesteście prawdziwymi przyjaciółmi przyrody. 

Posłuchaj i zapoznaj się z piosenką „Bal na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Otwórzcie wasze książki do uzupełnienia zadania na str. 44 i 45.

PIĄTEK- Majowy malarz

Ostatni dzień majowej przygody na łące zaczniemy od wiersza ,,Rano na łące”

Słońce, na łące              

wszyscy pracują od samego ranka:

pszczoła we wnętrzu rumianka

odkurza żółty dywanik

ze złotego pyłu.

Mrówki- ścieżkę oczyściły,

aż świeci każde ziarenko piasku.

Motyl- skrzydełkami

otrzepuje krople rosy

z koniczyny.

Osy- polerują listki jaskrów,

aż oczy bolą od blasku.

2_1.png

Na pewno potraficie powiedzieć o jakich roślinach była mowa w wierszu i co robiły małe zwierzątka?
Teraz przygotujcie farby i postarajcie się namalować piękną majową łąkę, obok waszych ulubionych owadów możecie namalować te rośliny i zwierzątka, o których była mowa w wierszu, a więc zaczynamy.
Dołączcie swój obrazek do puzzli, które układaliście w poniedziałek, może będziecie mieli ochotę jeszcze coś dołączyć do waszej małej majowej galerii.

Nie zapomnijcie posprzątać po skończonym malowaniu. Do zobaczenia:)5zwj8rd75ed6m86dzb.png5zwj8rd75ed6m86dzb.png

Ostatni tydzień maja będzie dedykowany waszym kochanym RODZICOM.

dom_i_rodzina.jpg

Poniedziałek- Wkrótce dzień MAMY i dzień TATY

Zaczynamy od pracy w książce str. 46 i 47.
Teraz czas na rymowankę:

Rodzice zawsze znajdą dla nas czas, pobrane_2.jpg
bo mama i tata kochają nas!

Spróbujcie powiedzieć rymowankę dzieląc na sylaby każdy jej wyraz, jednocześnie klaszcząc.
Już jutro wszystkie mamy będą obchodzić swoje święto. Z tej okazji przygotujemy dla mamusi obrazek.

Zanim dowiecie się co narysować posłuchajcie krótkiego wierszyka ,,Dla mamy”.

s__o__ce.jpg

Mam papier i kredki, piękne kolorowe.
Narysuję- Mamusiu-obrazek dla Ciebie.
Będą chmurki, słoneczko i tęcza na niebie.
Narysuję najpiękniej, bo tak kocham Ciebie!

Przygotujcie więc kartki i narysujcie piękny obrazek dla mamusi, nie zapomnijcie dorysować serduszek linia_serca.gif
( obrazek odłóżcie w bezpieczne miejsce, będzie potrzebny jutro).

Wtorek- Dzień Mamy

Dzisiaj dzień waszych  MAM. Przytulcie mocno swoją mamusię, złóżcie jej życzenia i oczywiście wręczcie wczorajszy obrazek.

Mama i tata to jedne z pierwszych słów, które wypowiedzieliście, gdy byliście bardzo mali. Teraz potraficie doskonale mówić i nie sprawia wam to problemu. Umiecie też napisać piękne słowa. Ołówkiem , długopisem lub kredką spróbujcie napisać: MAMA , TATA oraz wymieć głoski (M-A-M-A, T-A-T-A), policzcie w każdym ile jest głosek oraz ile jest razem w obu wyrazach (4+4=8)

portret.jpg

Poproście rodziców o ich zdjęcie. Popatrzcie dokładnie jak wyglądają, jakie mają włosy, kolor oczu, jak są ubrani. Otwórzcie książki na stronie 48, narysujcie najpiękniej jak potraficie swoich Rodziców, następnie należy wyrwać kartkę i wyciąć serduszko już z portretami swoich rodziców i oczywiście wręczyć mamie.

PIOSENKI O MAMIE serduszko_1.png

Piękna piosenka o Mamie

https://www.youtube.com/watch?v=n14AtqPWlME

W zieleni łąka majowa - piosenka dla dzieci na Dzień Mamy

https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg

Środa-Powinniśmy słuchać Rodziców

Otwórzcie książki na str 49.

Zapewne każdy z was lubi spędzać czas z rodzicami. Posłuchajcie wiersza ,,Mama i tata”

Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana mamo, kochany tato,
dzisiaj dziękować chcemy wam za to,
że nas kochacie , że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

rodzina_2.jpg

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: ,,Kim są dla was mama i tata?, za co dziękujemy rodzicom, co możemy dać w prezencie naszym rodzicom?

Na str. 53 znajdziecie odpowiedź na ostatnie pytanie, nie zapomnijcie pokolorować najładniej jak potraficie, gdyż są to wyjątkowe prezenty dla waszych rodziców.

Czwartek- Słodkie niespodzianki dla Rodziców

Zabawa ,,Powitanie”. Stańcie wygodnie, jeśli czujecie się powitane podskoczcie, krzyknijcie ooo i podnieście ręce w górę:
-witamy wszystkich, którzy mają dzisiaj spodnie,
-witamy wszystkich, którzy mają kolorowe skarpetki,
-witamy wszystkich, którzy się wyspali,
-witamy wszystkich, którzy lubią owoce,
tort.jpg

Wyobraźcie sobie, że przygotowaliście dla rodziców pyszny tort. Ozdobiliście go 10 pysznymi truskawkami na każdej części tortu jedna truskawka,
czyli musiało być 10 kawałków tortu. Do stołu zasiedli rodzice, babcia i oczywiście wy. Każdy zjadł po jednej porcji tortu, ile jeszcze zostało? (mama, tata, babcia i ja to 4, było 10 porcji,

czyli 10-4=6, zostało 6 porcji tortu.

Teraz otwórzcie książki na str.50 i 51 torcik czeka i czerwone serduszka.

Piątek- zagadki o Rodzinie

Doskonale wiecie, że wasi rodzice też byli kiedyś dziećmi i mają swoich rodziców. Dokończcie poniższe zdania a dowiecie się kto jeszcze należy do rodziny.

wielopoko.jpg

Mama mojej mamy lub taty to………
Tata mojej mamy lub taty to ……..
Siostra mojej mamy lub taty to …….
Brat mojej mamy lub taty to ……..
Mama mojej babci lub dziadka to …..
Tata mojej babci lub dziadka to …...

pokolorujcie obrazek na str. 52.

Czas na zagadki posłuchajcie i odpowiedzcie dzieląc na sylaby rozwiązanie.
Kocha nas najbardziej na świecie,
wszystkie troski od nas odgania.
Ona nas urodziła, czy już wiecie, kto to?
(ma-ma)

Gdy coś się w domu zepsuje,
szybciutko to naprawi.
Samochód też zreperuje,
bo on to wszystko potrafi.
(ta-ta)

Dla was wnucząt ona zawsze,
dobre serce ma.
Czułym okiem na was patrzy,
bajek mnóstwo zna.
(bab -cia)

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
ale każdy jest tatą
mamy albo taty
( dzia- dek)

 Uzupełnijcie tabelki na str 54.

Na koniec niespodzianka film zapraszamy;

Niezbędnik Doktora Pawełka - nowe zasady w przedszkolu, film edukacyjny dla dzieci.   https://www.youtube.com/watch?v=XzHzLqmDBEw

Do zobaczenia;)

2020-03-27