Przedszkole Nr 1 im. Marii Konopnickiej

w Lęborku przy ulicy Czołgistów 37
telefon: 59 862 10 78

  • A
  • A
  • A

Drukuj stronę

KOCHANI   RODZICE!3duzy.png

motylek.png

DZIĘKUJEMY   ZA  ODBIÓR KSIĄŻECZEK   RODZICOM  Z  GRUPY MOTYLKÓW  I  PINGWINKÓW. 

Zapraszamy do wspólnej zabawy dzieci 4 - letnie. W każdej książeczce zaznaczyłyśmy materiał do realizacji do 10 kwietnia 2020. Karta pracy cz.2 do strony 37, książeczka do strony 53. 

WIOSNA Przez najbliższe dwa tygodnie wspólnie będziemy  poznawać  nową porę roku wiosnę. Kochani przeczytajcie tekst wspólnie z dzieckiem s.43 Obejrzyjcie obrazek opowiedzcie o wiośnie na obrazku s.44, wykonajcie wspólnie zadanie Dokąd leci pszczoła s.25, obejrzyjcie zdjęcia wiosennych kwiatów s.24. Zachęcajcie swoje pociechy do przeliczania bazi na stronie.26 Wspólnie pokolorujcie rysunek Co robią ptaki wiosną? s.27

  • W wolnej chwili zachęcie swoje pociechy do tworzenia kolekcji z kolorowych guzików.
  • Nauczcie swoje pociechy krótkiej rymowanki;

  • Wiosna do nas przyszła cała roześmiana.
  • Rozsypała krokusy, wypuściła bociana.
  • Wspólnie z dzieckiem wypróbujcie założyć hodowlę tulipana, hiacynta lub cebuli. 

Zaznaczamy, że  są to nasze propozycje na miło spędzony czas z dzieckiem

Pozdrawiamy !

Janina Burzyńska 

Iwona Lica - Becker

Lucyna Wos

Witamy ponownie  PINGWINKI I MOTYLKI 

Już nie długo Wielkanoc !

Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki. Porozmawiajcie o zbliżających się świętach, wspólnie z rodzicami zróbcie świąteczne porządki.

Proponujemy wiersza B. Formy „Wielkanoc”.

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy;

mazurki i baby

smacznie upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś zrobimy;

wszystkie kolorowe –

bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.



Propozycja wykonania kurczaka – składanie techniką origami.

Sposób wykonywania pracy:

· Dziecko wycina z żółtego papieru narysowane trzy żółte koła różnej wielkości [3cm, 5cm, 7cm].

· Przykleja na kartce największe koło [tułów], nad nim – stykające się z nim najmniejsze koło [głowa].

· Zgina na pół średnie koło [skrzydło] i przykleja w połowie największego koła.

· Dziecko dorysowuje nóżki, dziobek i oczko. Potem jeszcze trawkę i ziarenka.


Rysowanie po śladach rysunków [Karta pracy, cz.2, s.28] Kończenie ozdabiania i kolorowanie rysunku pisanki na dole strony tak, jak jest pokolorowany obrazek pisanki na górze strony [Karta pracy, cz.2, s.29]. 

RODZINNE ZADANIA DO WSPÓLNEGO WYKONANIA

Zachęcamy do przygotowywania prostych wypieków na wspólne wykonanie babeczek wielkanocnych.

Przepis na ucierane babeczki

Składniki:

3 jajka

1 kostka masła

1 szklanka cukru

1 łyżka proszku do pieczenia

½ szklanki mąki ziemniaczanej

1 szklanka mąki pszennej

zapach cytrynowy

olej do smarowania foremek

[z tej porcji wychodzi około 20 małych babeczek lub jedna duża babka].

Sposób wykonania

 Jajka utrzeć za pomocą miksera z cukrem na puszystą masę. Wsypać proszek do pieczenia, dodać pół zapachu cytrynowego, zalać roztopionym, gorącym masłem, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Wylać do foremek wysmarowanych olejem. Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce, a potem wyjąć z foremek i wystudzić.

Smacznego!

 Jak jest zbudowane jajko?

Rodzic rozbija jajko, dziecko ogląda jego zawartość. Wspólnie nazywają poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki. 

ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I POZDRAWIAMY! 

Z okazji zbliżającej się Wielkanocy,prezenty_na_wielkanoc.jpg

Zdrowych radosnych Świąt,
pięknego i spokojnego czasu z najbliższymi,
a także uśmiechu na twarzy dla dzieci i rodziców

życzą panie Janeczka, Lucynka, Iwona i Renia 

Witamy wszystkie nasze dzieciaczki po  świętach w tym tygodniu zabierzemy Was na wieś

pobrane (1)_2.jpg

WIOSNA NA WSI

14.04.2020r.

Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Psotna świnka”.

Rzekł kaczorek do gąsiorka;

- Świetnie się zabawić można!

Patrz kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony;

wyżej, niżej, w lewo, w prawo …

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka; - Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

- Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

- Dość zabawy! – Głośno rzekła,

Zjadła piłkę i – uciekła.

Zadanie na dzisiaj!! Poszukajcie z rodzicami książeczek o zwierzątkach, które żyją na wsi  porozmawiajcie na temat znanych wam zwierzątek.

  Rodzinne zabawy matematyczne 

Segregowanie według wielkości

Rodzic przygotował kilka grup zabawek, np. lalek, misiów, samochodów

[w każdej pięć sztuk], różniących się wielkością.

Dziecko ustawia laki, misie, samochody od najmniejszej zabawki do największej.

Liczy zabawki w każdej grupie.

Segregowanie według długości

Rodzic przygotował sznurki różniące się znacznie długością.

Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównuje ich długość poprzez przykładanie do siebie.

Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

Segregowanie według szerokości

Rodzic przygotował kubki różnej szerokości.

Dziecko ogląda je i ustawia od najwęższego kubka do najszerszego. 

Zadanie  dla mamy taty i dziecka

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM "KONIK"

Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz, jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)

Rozwiązujemy zagadki z mama i tatą 


Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu i … się nazywa [krowa]

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. [kot]

Chodzi po podwórku

I grzebie łapkami.

Kiedy zniesie jajko

- ko, ko, ko się chwali [kura]

Małe, żółte kuleczki –

dzieci kokoszki [kurczątka]

Chodzi po podwórku,

kukuryku – woła.

Ma wspaniały ogon

- to jego ozdoba. [kogut]

Ćwiczenie w książce, s. 48

Zadanie na dzisiaj. Spróbujcie zbudować z klocków zagrody dla zwierząt! 

Zabawa dydaktyczna " Rodzice i ich dzieci" 

Kończenie rysowania obrazka, kolorowanie go.

[Karta pracy, cz.2, s.30, 31].

Propozycja bajki do przeczytania dziecku 

Na wiejskim podwórku" bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz


Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…

Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

Warto wykorzystać do zabawy bajkę na YOUTUBE ,,Odgłosy zwierząt dla dzieci- Farma- Pikuś i Mruczek” lub ,,Nauka zwierząt dla dzieci- Zwierzęta na wsi- odgłosy zwierząt

Życzymy miłej zabawy i pozdrawiamy  Wasze Panie !!

Drodzy rodzice ! Od poniedziałku 20 kwietnia poznamy ;

Jak należy dbać o Ziemięekoludek.gif

W poniedziałek  obejrzyjcie historyjkę obrazkową Spotkanie z koszem s.32 . Porozmawiajcie  z dziećmi na temat ; Co by było gdyby nie było koszy na śmieci ? Dlaczego powinny być kosze na śmieci? Spróbujcie nadać tytuł historyjce.

Zadanie na dzisiaj Wspólna segregacja śmieci oznaczenie pojemników - koszy w domu papier, plastik, szkło. Nasza propozycja to wykonanie rybki z małej plastikowej butelki po napoju. Doklejenie płetwy, ogona z folii samoprzylepnej lub innego materiału.

We wtorek załóżcie hodowlę tulipana lub cebulki. Obejrzyjcie tulipana  w różnych fazach książka s. 50. Poopowiadajcie jak się rozwija. Do wykonania zadania potrzebne będą; cebulka tulipana, mała doniczka, ziemia konewka, woda. 

Środa  Figury geometryczne wokół nas                                                                  Drodzy Rodzice!

Zapraszamy do kręgu kształtowania kompetencji matematycznych. Tak naprawdę otaczają nas figury geometryczne – są ukryte we wszystkich przedmiotach, które mamy w domu. 

1. PIOSENKA O FIGURACH

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 WIERSZYK

M. Plata „Pajacyk”

Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.

Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk co skacze jak piłka.

Zadanie na dzisiejszy dzień karta pracy s.33 

Czwartek

Wysłuchajcie wierszyka

A. Widzowskiej " Przyjaciel przyrody"las.png

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

 Zadanie na dzisiejszy dzień ; Narysujcie Jak dbacie o nasza planetę!  Róbcie zdjęcia swoich wspaniałych prac lub załóżcie teczki, po powrocie do przedszkola zorganizujemy wspaniała wystawę!

Piątek Rozmowa  na temat drzew. Kończenie zdań Dbamy o drzewa bo... ( wydzielają tlen, którym oddychają ludzie i zwierzęta, są domem dla zwierząt, pokarmem, dają cień.) Zadanie na dzisiaj rysowanie Szczęśliwych drzew.

POLECAMY!!! 

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

Drodzy rodzice! Zaznaczamy że, są to tylko nasze propozycje liczymy na współpracę. Pozdrawiamy serdecznie do szybkiego zobaczenia!!!!

ZABAWA W TEATRPRI045.jpg

W ostatnim tygodniu kwietnia zapraszamy do wspólnej zabawy w teatr
W zabawy teatralne można bawić się na kilka sposobów:
Odgrywanie postaci teatralnych przez dzieci. Tutaj rekwizytami mogą być wszelkie przedmioty znajdujące się w domu, nadające określone cechy postaciom. Jeśli aktor jest piratem, będzie to przepaska na oko, mała księżniczka może założyć swoją najpiękniejszą suknię, głowę przyozdobić koroną. Żadna plastikowa korona zakupiona w sklepie nie będzie miała takiej wartości jak ta samodzielnie wykonana z tektury, folii aluminiowej. No to do dzieła MOTYLKI I PINGWINKI!!

PROPONUJEMY ;Wykonać wspólnie z dzieckiem kukiełkę- liczymy na wasze pomysły ciekawe prace możecie przysyłać pod adres; ( lucyna.wos@ wp.pl)

teatr__1_.jpg

Do wykonania kukiełek możemy wykorzystać stare skarpetki nie do pary. Wystarczy przyszyć do nich oczka z guzików albo namalować je flamastrami.

Można również wykonać z plastikowych sztućców, dekorując je mazakami i naklejając różne ozdoby.

Najprostsze do wykonania dla dzieci będą postaci namalowane na kartce czy tekturze, wycięte i przyklejone do patyczka. Do domowego teatru można również zaangażować lalki, czy jakiekolwiek inne ulubione zabawki. 

Rodzice! W wolnej chwili przeczytajcie swoim pociechom wierszyk o tetrze

H. Bechlerowej „Makówkowy teatrzyk”.

Makówkowy teatrzyk -

jest tu, na co popatrzeć!

Makówkowa rodzina

przedstawienie zaczyna.

Jest tata, Mak wąsaty

i mama w chustce w kwiaty,

i córeczki w sukienkach:

duża, mała, maleńka.

Makówkowa rodzina

właśnie taniec zaczyna.

Już tata mak z wąsami

macha w górze rękami

i kłania się, i śpiewa,

jak to mak zaśpiewa.

Do rodziny mówi tak:

- Razem ze mną sieje mak!

Sieja mak razem z tatą

mama w chustce w kwiaty

i córeczki w sukienkach:

duża, mała, maleńka.

Kończy się przedstawienie!

Słuchamy zapatrzeni …

Jest cisza, spokój taki,

Jakby, kto posiał makiem.

Porozmawiajcie na temat wiersza;

- Kto występował w wierszu?

- Jak wyglądali członkowie rodziny ?

- Co robili?

28.04.2020r. Wtorek

Poszukajcie klocki w domu

Kolorowe klocki – ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów zielony, brązowy, niebieski, żółty, czerwony.

Proponujemy przygotować klocki w/w kolorach.

Położyć je przed dzieckiem. Następnie rodzic czyta wiersz, a dziecko bierze klocki w wymienionym wierszu kolorze.

Wiersz W. Scisłowskiego „Klocki”.

Kolorowe klocki

dostał Krzyś od mamy,

a wszystkie kolory

dobrze chyba znamy:

są klocki zielone

jak wiosenna trawa,

są klocki brązowe

jak poranna kawa,

są klocki niebieskie

jak kwiaty na łące,

są klocki żółciutkie,

zupełnie jak słońce!

Z takich barwnych klocków

zbudował Krzyś domy

i z tego wysiłku

sam stał się czerwony.

Na koniec zabawy dziecko może zbudować ze swoich klocków dowolną budowlę.

29.04.202r. Środa

Ćwiczenia na podstawie tekstów o treści baśniowej.

Powtarzanie za rodzicami [dokładnie i wyraziste] tekstów z podziałem na sylaby.

Król ka-rol ku-pił kró-lo-wej ka-ro-li-nie ko-ra-le ko-lo-ru ka-ra-lo-we-go.

Kras-no-lu-dek ma czer-wo-ne u-bran-ko i czer-wo-ne bu-ci-ki.

Ślis-ka szo-sa, ślis-ka szo-sa, a po szo-sie Szy-mon szedł.

Zadanie na dzisiaj Karta pracy , cz. 2, s. 35 – Rysowanie w pustej ramce siebie przebranego za ulubioną baśniową postać lub ulubione zwierzę.

30.04.2020r. Czwartek

Czas na bajkę. Przeczytajcie dziecku ulubioną bajkę lub baśń.

Zadanie na dzisiaj Karta pracy, cz.2, s.34 Oglądanie zdjęć przedstawiających dwa różne przedstawienia. Kolorowanie ramki tego zdjęcia, które przedstawia ciekawsze przedstawienie [według dziecka].

Zabawy przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4 Gdy dziecko usłyszy muzykę w wolnym tempie maszeruje po pokoju, gdy usłyszy muzykę w szybkim tempie podskakuje do muzyki.

Super zabawy Wam życzymy! Pozdrawiamy!

Uwaga Pingwinki i Motylki!

Witamy ponownie po małej przerwie dziękujemy Wam za wspaniałe zdjęcia, które otrzymałyśmy. Od poniedziałku dowiecie się że;

Wszystko może być muzyką.muzyka.png

Poniedziałek 1.Wysłuchajcie fragmentu wiersza przeczytanego przez rodziców H. Bechlerowej pt. „Trzy Małgorzatki”.

pobrane_5.jpg

Dzień obudził w lesie kwiatki,

szły do lasu Małgorzatki.

Z koszykami szły.

A ile ich było? Trzy!

Pierwsza poszła dróżką w prawo,

Gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził

Na czarne jagody.

Druga poszła dróżka w lewo,

Tam poziomki rosły;

Dwie wesołe wiewióreczki

koszyczek jej niosły.

A ta trzecia Małgorzatka,

biegnie wzdłuż strumyka.

-Może w cieniu pod Brzóskami

Znajdę borowika?

Cicho wszędzie muszka brzęczy;

motyl trąca kwiatki.

Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

Pierwsza poszła w las daleko,

nie chce jagód szukać.

Siadła w trawie i słuchała

długiej bajki żuka.

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną.

I tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną

Trzecia bardzo się zmęczyła

Nie ma borowika

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.






Zadanie na dzisiaj! Rysujemy Małgorzatkę. Nadmuchaj balon, rodzic zawiązuje. Dzieci ozdabiają balony za pomocą markerów (oczy, usta, nos, włosy). Gotowe balony odbijają dłońmi, potem kolejno palcami.

images_7.jpg

2. Wtorek W sklepie muzycznym Czy znasz te instrumenty, które są na zdjęciach dzielenie rytmiczne ich nazw, samodzielne lub przy pomocy osoby dorosłej nazw instrumentów;

Gi-ta-ra, skrzy-pce,  pia-ni-no,  trą-bka,  flet Książka s.53

Zadanie na dzisiaj Odszukaj instrument w domu i zagraj na nim.

3. Środa Instrumenty muzyczne;

Będziemy doskonalić liczenie. W kołach obok półek zaznacz kreskami ich liczbę. Narysuj tyle kresek ile jest instrumentów Jeżeli potrafisz nazwij instrumenty. Karta pracy cz.2 s.37

Zadanie na dzisiejszy dzień; Wykonaj wspólnie z rodzicami dowolny instrument.

grzechotka.jpg

Przeszkadzajki czyli domowej roboty marakasy to chyba najprostszy do wykonania instrument muzyczny. Do jakiegokolwiek pojemnika, który można zamknąć, wsypujemy cokolwiek sypkiego i gotowe:) Reszta to zabawa i radość jaką ona daje!

instrumenty.jpg

Ale te bębenki są wprost stworzone dla nas! Delikatnie brzmią a jednocześnie to nadal perkusja do bębnienia!

4. Czwartek Dzisiaj zapraszamy Was kochani do Malowania muzyki; Wysłuchajcie utworu i jednocześnie malujcie farbami lub rysujcie kredkami, mazakami. Tu znajdziecie muzykę;

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

You Tube Antonio Vivaldi

5. Piątek Wysłuchanie wiersza Koncert T. Fiutowska

wyjaśnienie słów, serenada, dyrygent, filharmonia

W zaroślach nad stawem

świerszcze koncert dają.

W malowniczym, pięknym miejscu

filharmonię mają.

Stroją struny przy skrzypeczkach,

smyki woskiem pociągają.

Świerszcz – dyrygent – znak już daje,

koncert zaczynają.

Z lewej strony pierwsze skrzypce,

z prawej grają drugie.

Rozbrzmiewają piękne dźwięki

serenady długiej.

Nagle wiatr przyfrunął!

Już gra ze świerszczami.

Żaby biją brawa żabimi łapkami.

Wielka to przyjemność słuchać tej muzyki,

przyznali to nawet śpiewacy – słowiki..

Zabawa Co kojarzy ci się z muzyką? np.; instrumenty, koncert, piosenki;

Zadanie. „Moja ulubiona piosenka” – wspólne słuchanie z rodzicami ulubionych utworów.

Przypominamy, że to są tylko propozycje nasze.  Życzymy wspaniałej zabawy! Pozdrawiamy!

Kochane Motylki i Pingwinki w drugim tygodniu maja rozmawiać będziemy na temat naszej  miejscowości

Moja miejscowość mój kraj

1.W poniedziałek zaproście rodziców na spacer Mieszkam w… Porozmawiajcie podczas wspólnego spaceru; jak nazywa się nasza miejscowość, w jakim państwie się znajdujemy. Porozmawiajcie na temat miasta, w którym mieszkamy, o jego historii, zabytkach; Jak wygląda herb naszego miasta? Zapamiętajcie nazwę ulicy przy której mieszkacie. Możecie wykonać ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej poprzez składanie w całość pociętych na części widokówek z naszego miasta.

herb_leborka.png

Zadanie na dzisiaj  Zobacz zdjęcia. Posłuchaj nazw miejsc, które są na zdjęciach. Karta pracy cz.2 s.38

warszawa.jpg

2. Wtorek  Nasz dom -zbudujcie domy z klocków lub wykonajcie samodzielnie. Oklejcie pudełka kolorowym papierem, naklejcie okienka drzwi na pudełku. Na koniec wycinają prostokąt płaski –dach. I gotowe! Po skończonej pracy nie zapomnijcie posprzątać!!pobrane (1)_5.jpg

3. Środa Wspólnie rozwiążcie zagadki o Polsce ( rozwiązują wszyscy domownicy):

    -Czy wiesz jaki to znak:

        w czerwonym polu biały ptak?

      - Wzbija się wysoko w górę,

        mówi, że jest ptaków królem.

        Białopióry ptak,

        naszej Polski znak.

     - Srebrna woda z gór wytryska,               polska_flaga_str.gif

       to największa rzeka.............

      -Pytanie nietrudne, to każdy z was przyzna.

       Jak się nazywa nasza Ojczyzna?                        

  - Biel na niej jest i czerwień,

        powiewa, gdy wiatr się zerwie.

        Wciągnięta na masztu szczyt,

        wisi od świtu po świt.

Zadanie na dzisiaj Posłuchaj tekstu czytanego przez osobę dorosłą rysuj po śladach. Karta pracy s.40-41

4. Czwartek Jesteśmy Polką i Polakiem przypomnienie piosenki utrwalenie słów i melodii. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Przypomnienie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu - a jak nazywa się kraj,

w którym żyjemy ?

- co jest znakiem, symbolem, Polski ? /flaga, godło/

- gdzie wiesza się godło, czy jest w przedszkolu, jak wygląda, co przedstawia?

- jak wygląda flaga Polski, gdzie ją widzieliście? 

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M oraz fragmentu filmu

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A ,,Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały”.

5. Piątek Posłuchajcie opowiadania W . Chotomskiej Wars i Sawa

Dawno, bardzo dawno temu nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zanurzyć sieci usłyszał piosenkę:

Siedem fal mnie strzeże
i siedem błyskawic.
Kto się ich nie lęka
niech się tutaj zjawi.

Piosenkę śpiewała dziewczyna, a głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili: - Nie boję się niczego!- zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza. -Roztrzaskamy ci wiosła!- syczały błyskawice. -Porwę twoje sieci na strzępy! -ryczał wicher. -Zatopimy łódź! -groziły fale. Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zamieniła się w piękną dziewczynę. -Na imię mam Sawa -powiedziała. Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce:
Żyli długo i szczęśliwie
dzielny Wars i piękna Sawa.                                      pobrane (1)_3.jpg
Rosło miasto nad Wisłą,
dzielna, piękna Warszawa.
Fale płyną jak dawniej...
Wiatr powtarza piosenkę.
-Jaki herb ma Warszawa?
-Syrenkę.


Polecamy filmik Miasto- Warszawa

https://www.youtube.com/watch?v=cL1ak9-ctGY

Niespodzianka - piosenka  dla  wszystkich. Śpiewające  Brzdące - Przegoń  wirusa. 

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

I PAMIĘTAJCIE!!!


Witajcie Motylki i Pingwinki! W trzecim tygodniu maja dowiecie się;

Co dzieje się wiosną na łące?____ka.jpg

Mamy dla Was propozycje zabaw na ten tydzień. Będzie wesoło!

„Wyścigi żab”  ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło  na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także  wziąć udział w rywalizacji!

__aba.jpg

 Zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową. Element rywalizacji wpływa na rozwój w obszarze emocjonalnym, a udział  w zabawie rodzeństwa i rodziców przyczynia się do kształtowania poczucia przynależności do rodziny.

1.Gramy w zielone. Wysłuchajcie wiersz W. Broniewskiego Gramy w zielone. Nazwijcie zwierzęta na obrazku. Powiedzcie rytmicznie ich nazwy. Zabawcie się przy piosence Kosmiczna żabka https://www.youtube.com/watch?v=58IpZcC7KNk

Zadanie na dzisiaj  książka s.54 oraz karta pracy cz.2s.44

Władysław Broniewski; Gramy w zielone

„Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

Prędko myk!

pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

Rosły w wodzie

modre niezapominajki,

i boćkowi rzekły:

„Znamy takie bajki”

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem:

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem”.

zad_42.jpg

2. Łąka pełna owadów Rozwiązywanie zagadek słownych cel; rozwijanie umiejętności liczenia. Mieszkańcy łąki zagadki obrazkowe można znaleźć pod adresem;

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

Dokończ kolorować obrazek policz na nim kwiaty i zwierzęta. Karta pracy cz. 2s. 42-43

3. Łąka wiosną- praca plastyczna z wykorzystaniem techniki kolażu. Cel rozwijanie sprawności manualnej. Słuchanie wiersza I. R. Salach Łąka, rozmowa na temat wiersza Potrzebne będą kartka papieru zielona farba, kolorowe czasopisma wyszukajcie w gazetach rośliny zielone powycinajcie je oraz naklejcie na pomalowaną według pomysłu kartkę. Na koniec nie zapomnijcie posprzątać po sobie.

4. Biedroneczko leć do nieba – słuchanie piosenki próba nauki piosenki __mieszna_biedronka.jpg

Mała Biedroneczka 7 kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę
uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.             
Biedroneczko leć do nieba.

Mała Biedroneczka 7 kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek niesie tę kruszynę ;
uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Biedroneczko leć do nieba.


Mała Biedroneczka 7 kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie
uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Biedroneczko leć do nieba

PIOSENKA lhttps://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E.

Zadanie na dzisiaj; Dokończ rysunek motyla na dole karty aby wyglądał jak ten na górze karty . Pokoloruj wybrany rysunek. Karta pracy cz.2 s.45

5.Wycieczka z rodzicami na pobliską łąkę. Cel zachęcenie do obserwowania przyrody. Zaobserwujcie rośliny i zwierzęta żyjące na łące, pozbierajcie ciekawe okazy. Wspólnie zabawcie się z rodzicami na łące w rozpoznawanie zwierząt po ich głosach.

owady.jpg

Lub film Mieszkańcy łąki, Film o robakach

https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

Zadanie na dzisiaj ;Wspólne czytanie tekstu. Książka s 55

Witamy ponownie wszystkie Pingwinki i Motylki czeka nas wspaniały tydzień   w ostatnim tygodniu maja będziemy obchodzić Dzień Mamy. 

45812bb380e94eb8acc904233b3bb0b1_p_400.png

Dzień Matki 2020 obchodzimy 26 maja. W Polsce ten termin jest stały, co oznacza, że co roku ta uroczystość wypada tego samego dnia. W 2020 roku Dzień Matki będziemy świętować we wtorek.Obchody Dnia Mamy polegają zazwyczaj na obdarowywaniu matek kwiatami, czekoladkami, laurkami oraz innymi upominkami. Nie można też zapomnieć o życzeniach 

Zyczenia.jpg

linia_serca.gif

(25.05) poniedziałek
Zapach mamy
Drodzy rodzice! Porozmawiajcie z dziećmi na temat rodziny.  Zapytajcie czy
dzieci wiedzą gdzie pracujecie, na czym polega Wasza praca, co robicie w domu, jak się czują gdy nie ma Was w domu?

Dzisiaj proponujemy zabawę
Co to za zapach?” – Należy przygotować pojemniki z zapachami. Mogą to być słoiczki, miseczki lub żółte pojemniczki z jajek Kinder Niespodzianka. Można do nich włożyć: przyprawy, kawałki owoców, warzyw; aromaty do ciast …(np. miętę, skórki pomarańczy, zmieloną kawę, cynamon, bazylię, kminek, pieprz, wanilię, cebulę, czosnek, jabłko, koperek, pietruszka, curry). Zabawa polega na otwieraniu pojemników i zgadywaniu, co się w nich znajduje. Można też próbować odnajdywać takie same zapachy oraz opisywać zapachy – zapach jest przyjemny, nieprzyjemny, mocny, ostry, z czym się kojarzy, co przypomina. Aby dziecko nie kierowało się wzrokiem można zasłonić mu oczy. W domowej kuchni znajdą Państwo sporo przypraw i produktów, które można wąchać i o nich opowiadać.

Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej Zapach mamy.

Zapach mamy” – opowiadanie R. Piątkowskiej TVP “Czytanie przed spaniem”: https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zapach-mamy,38993053

(26.05) wtorek

IMG_20200518_204736.jpg

ŚWIĘTO MAMY Kwiaty dla mamy - układanie życzeń dla mamy śpiewanie piosenki. Kochane Pingwinki i Motylki bądźcie dzisiaj bardzo grzeczne ułóżcie życzenia dla Waszych mam zaśpiewajcie piosenkę lub STO LAT. Dokończcie rysunek bukietu dla mamy według podanego wzoru. Policzcie kwiaty nazwijcie je. Pooglądajcie obrazki co przygotowała Lena z Lalusiem dla mamy. Karta pracy cz.2 s.46 Książka s.56

IMG_20200518_204802.jpg

PIOSENKA DZIĘKUJE MAMO, DZIĘKUJE TATO!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Tekst piosenki

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie.

Ref;

Dziękuje mamo, dziękuje tato,

Za każdą zimę, za każde lato

(27 .05 ) środa

Mama, Tata, Lena, czytanie całościowe wyrazów umieszczonych w białych serduszkach. Zadanie na dzisiaj. Rysuj po śladach powtarzaj rymowankę. Pokoloruj trzy serduszka. Zadanie na dzisiaj karta pracy cz.2 s.47 Książka.s.57 IMG_20200518_204700.jpg

(28. 05) czwartek


Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?

Zastanówcie się „W czym pomagacie mamie? W czym pomagacie tacie?” Z całą pewnością dzieci wymienią dużo obowiązków jakie macie Państwo w domu. Czy Wasze dzieci mają obowiązki? Jeśli nie, to może czas je wyznaczyć Proponujemy, aby dzieci naprawdę w czymś Państwu pomogły. Wypełnianie drobnych obowiązków buduje u dziecka poczucie odpowiedzialność, daje satysfakcję z wypełnienia określonego zadania.

Zadanie na dzisiaj Karta pracy cz.2 s.48 i 49. Obejrzyj obrazek. Powiedz, co Mikołaj lubi robić z mamą? Narysuj pod obrazkiem, co lubisz robić z mamą. Powiedz, co Lenka lubi robić z tatą? Narysuj pod obrazkiem, co lubisz robić z tatą.

(29. 05) piątek

 Portret naszych rodziców Narysujcie dzisiaj portret mamy i taty na balonie, dziecko samodzielnie rysuje markerem ; z jednej strony portret mamy, z drugiej portret, taty. Jeżeli nie macie w domu balonów to narysujcie na kartce.  

Piosenka Rysunek Mamy

https://www.youtube.com/watch?v=n14AtqPWlME

linia_serca.gif

Na koniec niespodzianka film zapraszamy;

Niezbędnik Doktora Pawełka - nowe zasady w przedszkolu, film edukacyjny dla dzieci.https://www.youtube.com/watch?v=XzHzLqmDBEw

Do zobaczenia; 


2020-03-23